Rytuały, które powinnaś wprowadzić do swojego planu dnia

0
31

Codzienne rytuały wprowadzają harmonię do Twojego życia, zwiększają produktywność, a niektóre z nich – mocno wpływają na poczucie szczęścia. Zastanawiałaś się kiedyś nad tym, jaka jest pierwsza czynność, którą wykonujesz po wstaniu z łóżka i czym kończysz dzień? Takie drobne czynności znacząco wpływają na jakość życia, a zmiana złych nawyków na dobre, wcale nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać. Zobacz, jakie rytuały warto dopisać do swojego planu dnia, żeby w końcu zacząć się nim cieszyć.

Rytuały poranka

Mówi się o wstawaniu lewą nogą, kiedy ktoś od samego rana nie tryska humorem. Co prawda nie ma żadnego związku między tym, którą nogę jako pierwszą postawisz na podłodze, ale ma ogromne znaczenie to, co robisz jako pierwsze po obudzeniu. Nie zaczynaj dnia od sprawdzenia telefonu. Często bowiem wiążę się to ze wzrostem kortyzolu (hormonu stresu) w organizmie. Zamiast tego wypij szklankę wody z cytryną. W ten sposób delikatnie zasygnalizujesz swojemu ciału, że czas na wrzucenie wyższego biegu, nawodnisz się i zmniejszysz poranny głód. Poza tym, szklanka woda o poranku może być mocniej pobudzająca niż kawa.

Zdrowe rytuały w trakcie pracy

Jeśli chcesz wprowadzić rytuały, ułatwiające Ci pracę, zacznij od nauczenia się utrzymywania skupienia. Zdarza Ci się sprawdzać social media, kiedy wykonujesz swoje obowiązki przy komputerze? Zaglądasz na portale plotkarskie między jednym a drugim zadaniem? Staraj się to robić tylko w przerwach. Sama wyznaczaj cykle skupienia i kilkuminutowe przerwy. Skorzystaj z aplikacji do pracy, które pomogą Ci zachowywać produktywność i przypomną o odpoczynku. Jeszcze lepszym rytuałem byłoby wstawanie od biurka i choćby krótkie spoglądanie na roślinność za oknem. W ten sposób pozwalasz swoim oczom i umysłowi odetchnąć od szkodliwego wpływu ekranów.

Rytuały zdrowego spożywania posiłków warto rozpocząć od wspólnego siadania do stołu. Na zdjęciu trzy kobiety, które wspólnie spędzają czas przy posiłku.
Wspólne jedzenie posiłków wpływa bardzo dobrze na relacje z bliskimi. Fot. Unsplash.com

Rytuały spożywania posiłków

Na pewno zdarza Ci się oglądanie kątem oka telewizji w trakcie obiadu albo przeglądanie aplikacji w telefonie. Nie jest to jednak dobry nawyk. Sprawia, że jesz w pośpiechu, nie przykładasz uwagi do tego, co wkładasz do ust i w jakich ilościach. Przez to pałaszujesz posiłki, gryząc niedokładnie i przejadając się. Spróbuj zamiast tego wprowadzić rytuały zdrowego jedzenia. Zacznij od jedzenia przy stole. Następnie postaraj się posiłki umilać rozmową z bliskimi, a nie oglądaniem telewizji. Wspólne jedzenie jest świetną okazją do zacieśniania relacji. Ostatnim krokiem niech będzie dokładne gryzienie. Zdziwisz się, jak wiele pozytywnych konsekwencji takie rytuały będą miały dla Twojej wagi.

Rytuał wdzięczności

Psychologowie twierdzą, że źródłem nieszczęścia bardzo często jest porównywanie się do innych. Zamiast ciągle zastanawiać się nad tym, czy inny mają lepią od Ciebie, spróbuj doceniać to, co już masz. Może ktoś był dla Ciebie dzisiaj miły, zwierzątko domowe zrobiło coś śmiesznego, masz stabilną pracę, a do mieszkania codzienne rano wpada piękne światło – to wszystko powody do odczuwania wdzięczności. Spróbuj co wieczór zapisać gdzieś wszystkie drobnostki, za które jesteś tego dnia wdzięczna. W ten sposób sprowokujesz mózg do szukania podobnych zdarzeń, aż w końcu wejdzie Ci to w nawyk. Z kolei permanentne odczuwanie wdzięczności szybko przerodzi się w poczucie szczęścia i nieschodzący z twarzy uśmiech.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here