Influencer – kim jest? O wymarzonym zawodzie młodych ludzi

0
2443

Kim jest influencer? To osoba, która swoją działalnością wyznacza trendy, kształtuje modę, wzbudza zainteresowanie. Właściciele wielu marek wprost zabijają się o ich względy, ponieważ współpraca z influencers to bardzo skuteczna metoda promocji.

Na pytanie, kto to jest influencer najłatwiej odpowiedzieć, sprawdzając najbardziej popularne profile w mediach społecznościowych. Influencerów, a mówiąc inaczej — trendsetterów, cechuje bowiem charyzma oraz rzesza oddanych fanów. Tym angielskim słowem określa się osoby, które dzięki intensywnej działalności w internecie, zamierzonej na kreację własnego wizerunku i autopromocję, zyskały wielu odbiorców, a przez to stały się wyznacznikiem stylu i trendów. Ponieważ docierają do tak dużej liczby osób, influencerzy znaleźli się w orbicie zainteresowania specjalistów od marketingu. Wszak, jeśli kreują gusta modowe, to mogą również wpływać na popularność technologicznych gadżetów czy nawet produktów spożywczych. Największe marki na świecie wchodzą we współprace z youtuberami, blogerami czy szafiarkami, ponieważ dzięki nim mogą w łatwy i skuteczny sposób dotrzeć do swoich klientów. 

Influencer pracuje przede wszystkim, dodając zdjęcia i rekomendując produkty. Na zdjęciu aparat, telefon z otwartą aplikacją social mediową i flakon perfum.
Praca influencera polega przede wszystkim na rekomendowaniu różnego rodzaju produktów. Fot. Unsplash.com

Dlaczego influencerzy są tak skuteczni?

Sekretem skuteczności influencerów jako narzędzia promocji marki jest ich charyzma i zdolność do tworzenia trwałych więzi ze swoimi fanami. Dlaczego to takie ważne? Internet pełen jest fałszywej reklamy, sztucznych komentarzy rekomendujących określone produkty czy usługi, a o szczere i wiarygodne rekomendacje coraz trudniej w świecie, w którym wszystko jest na sprzedaż. Dlatego właśnie influencer, który poleca swoim fanom marki czy produkty ma pierwszeństwo przed innymi kanałami reklamy internetowej. Ludzie, którzy obserwują jego działalność w internecie nie tylko ufają jego opiniom, ale także chcą być tacy sami. Chcemy nosić te same ubrania (jak w przypadku szafiarek), używać tych samych kosmetyków, jadać w tych samych miejscach i popijać kawę z ulubionych przez naszego idola kawiarni. Zatem, odpowiadając na pytanie: kim jest influencer warto dodać jeszcze, że jest to osoba pracująca jako freelancer, ciesząca się sympatią i zaufaniem swoich fanów, a przez to tym bardziej wpływowa.

Jak pracuje influencer?

Choć influencer to „zawód”, o którym marzy wielu młodych ludzi, to wcale nie jest tak łatwo wyróżnić się w internecie, przepełnionym przecież wieloma oryginalnymi i wyrazistymi osobowościami. Wydaje się, że najważniejsze dla influencerów to znaleźć swoją niszę, a więc taki sposób na siebie, dzięki któremu będą mogli wyróżniać się na tle pozostałych użytkowników. Ważne, żeby być oddanym swojej pracy, wykonywać ją z pasją i zaangażowaniem. Propozycje kooperacji będą przychodziły same wraz z wzrastającą liczbą fanów. Zwykle taka współpraca polega na umieszczeniu stosownego wpisu na blogu, zdjęcia na Instagramie czy Facebooku albo nagraniu filmu na YouTube o określonej tematyce. Coraz częściej zdarza się jednak, że influencerzy przenoszą swój internetowy sukces również do „tradycyjnych” mediów: telewizji czy prasy. Goszczą w programach śniadaniowych, są bohaterami kampanii reklamowych, a ich zdjęcia trafiają na okładki czasopism. Okazuje się bowiem, że za popularnością w mediach społecznościowych mogą iść spore pieniądze i kariera jak z amerykańskiego snu. 

Chcąc jednym zdaniem podsumować wyjaśnienia na temat tego, kim jest influencer można powiedzieć, że jest to swego rodzaju celebryta, którego przestrzenią działania jest przede wszystkim internet. Influencer ma moc wywierania wpływu na decyzje konsumenckie swoich obserwatorów/fanów, a przez to może się stać skuteczną metodą promocji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here