Przekąski dla dzieci – pomysły na zdrowe podjadanie

0
150

Dzieci uwielbiają podjadanie między posiłkami. Zwłaszcza jeśli mogą spałaszować przekąskę z dużą ilością cukru lub soli, która przyjemnie chrupie albo wykręca język od kwaśnego smaku. Gotowe produkty z kuszącymi kolorowymi etykietami nie są najlepsze dla zdrowia twojego malucha. Jeśli chcesz zadbać o dobre samopoczucie i odpowiedni poziom witamin twojej pociechy, zaproponuj mu raczej zdrowe przekąski dla dzieci. Wiele z nich przygotujesz sama w domu i to w kilka chwil. Sprawdź, nasze proste w przygotowaniu przepisy.

Niby-kanapeczki z jabłek

Najłatwiej jest przygotować dziecku kanapkę. Jednak te standardowe z chleba posmarowanego pastą albo masłem i z plasterkiem wędliny – nie są najzdrowsze i nie sprawiają, że metabolizm działa odpowiednio. Tymczasem zdrowe przekąski dla dzieci powinny dostarczać im cenne składniki odżywcze i witaminy. Jeśli chcesz taki właśnie efekt osiągnąć, a jednocześnie przyrządzić maluchowi coś tak pysznego, że palce lizać, spróbuj naszych niby-kanapeczek z jabłek. Wystarczy, że pokroisz jabłko w plastry i posmarujesz je masłem orzechowym. Możesz również posypać całość z wierzchu suszonymi owocami (żurawiną albo jagodami goji).

Taka zdrowa przekąska dla dzieci z pewnością będzie bardzo smakowała maluchowi, a jednocześnie, mimochodem, dostarczy potrzebne minerały, witaminy i nienasycone kwasy tłuszczowe. Porcja masła orzechowego doda dziecku energii i wpłynie dobrze na pamięć oraz koncentrację.

Warzywa z pysznym dipem

Pewnie na myśl o surowych warzywach twoje dziecko nie skacze z radości, ale możesz je zachęcić do zajadania się marchewką albo ogórkiem, jeśli podasz je w odpowiedniej formie. Paprykę, brokuły, wspomniane marchewki i ogórki pokrój w dość grube paski (tak, żeby było wygodnie je trzymać w ręku) i przygotuj zdrowy dip. Jak to zrobić? Wystarczy jogurt grecki, odrobina soli i pieprzu, mały ząbek czosnku i szczypta pokrojonego koperku. Wymieszaj ze sobą te składniki i podawaj razem z warzywami. Nabiorą w ten sposób atrakcyjnego smaku i z pewnością przypadną do gustu małemu niejadkowi. Tę zdrową przekąskę dla dzieci możesz również przygotować z pominięciem czosnku, jeśli twój maluch za nim nie przepada.

Przekąski dla dzieci w postaci zdrowego dipu z jogurtu greckiego, podanego w białej, kwadratowej miseczce.
Przekąski dla dzieci dobrze jest podawać w atrakcyjnej formie. Zdrowy dip do warzyw z jogurtu greckiego jest do tego idealny. Fot. Unsplash.com

Zdrowe szaszłyki z warzywami i serem

Przekąski dla dzieci nie zawsze muszą zawierać mięso. Przygotowanie szaszłyków w zdrowszej wersji może skutecznie zastąpić szynkę czy kurczaka w roli przekąski. Na pewno znajdziesz w lodówce kawałek żółtego sera. Pokrój go w dość dużą kostkę i nadziej na patyczki do szaszłyków. Kawałki sera przeplataj papryką, ogórkiem i rzodkiewką. Dobra wiadomość: nie musisz ich piec! Na surowo będą smakowały przepysznie, a ty zaoszczędzisz sporo czasu. Przygotowując tę przekąskę dla dzieci, nie przesadzaj z ilością żółtego sera, ale nie wykluczaj go też z diety dziecka. Zawiera bowiem dużo wapnia, który ma pozytywny wpływ na rozwój kości.

Zdrowe frytki z batatów

Frytki z ketchupem to z pewnością jedna z tych przekąsek dla dzieci, które maluchy lubią najbardziej. Każdemu czasem należy się odrobina słabości kulinarnej, ale nie można przepadać z fast foodami w diecie, zwłaszcza dzieci. Na szczęście jest zdrowa alternatywa dla popularnej amerykańskiej przekąski: frytki z batatów. Słodkie ziemniaki, czyli właśnie bataty, są źródłem witaminy A i C. Wystarczy, że pokroisz je w słupki, skropisz nieco oliwą, dodasz ulubione przyprawy (świetnie będzie pasowała np. słodka papryka, oregano, czosnek) i wyłożysz na blachę do pieczenia. Po mniej więcej 30 minutach w piekarniku frytki z batatów są gotowe.

Chipsy ziemniaczane, które są zdrowe i domowe

Poza frytkami również chipsy wiodą prym na liście niezdrowych przekąsek dla dzieci, za którymi maluchy przepadają. Jeśli poświęcisz nieco czasu na to, żeby przygotować je samodzielnie w domu, uzyskasz równie pyszną przystawkę dla dzieci, ale o zdecydowanie niższej kaloryczności. Dobrym sposobem na to, jak uzyskać cienkie plasterki ziemniaków idealne na chipsy jest użycie obieraczki do warzyw albo szatkownicy. Tak powstałe chipsy skrop delikatnie oliwą i posyp przyprawami: słodką papryką, solą morską, granulowanym czosnkiem i włóż do piekarnika. Przygotowanie chrupiących ziemniaczanych talarków nie powinna ci zająć więcej niż 3o minut.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here